"vem" som vakar över mig när jag hela förmiddagen haft sällskap av denna fjärilen i köket när jag bakat
Igår skickade jag en länk till min man. På ett fritidshus på Österlen som jag nog inte kan leva utan. Jag tror han kommer att ignorera det mailet. Eller hävda att man visst kan leva det huset. Däremot inte utan ett hus i Norrland. Som vi tydligen bara måste ha. Trots att det knappt används. Min man samlar på hus. Bara inte såna hus som jag vill ha. Men tänk, långa sandstränder, underbar småstad och människor med ljuvlig dialekt. Tror jag skulle känna mig hemma. Och drömma, det bör man göra! bilderna är lånade från www.ystad.se
I min bok "Djurens språk" står det så här om Nässelfjärilen; Skapa en ny grund att utgå ifrån och lycka och harmoni kommer då att infinna sig. Din gåva är att skapa och bygga något nytt....... Min reflektion är att du just nu är mitt uppe i skapandet av något nytt med bebisen i magen och att ni finns där för Ossian i hans utveckling. Du är även en skapande och kreativ själ som mår bra av att skapa och bygga. Kram Sanna
SvaraRadera