Igår skickade jag en länk till min man. På ett fritidshus på Österlen som jag nog inte kan leva utan. Jag tror han kommer att ignorera det mailet. Eller hävda att man visst kan leva det huset. Däremot inte utan ett hus i Norrland. Som vi tydligen bara måste ha. Trots att det knappt används. Min man samlar på hus. Bara inte såna hus som jag vill ha. Men tänk, långa sandstränder, underbar småstad och människor med ljuvlig dialekt. Tror jag skulle känna mig hemma. Och drömma, det bör man göra! bilderna är lånade från www.ystad.se
..och ibland en tanke eller två!

Nej nej, dom gör reklam för alla stjärnfall som skulle komma nu =) Läste det i nån tidning idag!
SvaraRaderaThe Perseid meteor shower actually starts in late July and runs to late August. However, the best time to view is around the peak.
SvaraRaderaIt’s not precise, but the 2009 peak is expected on August 12th at around 15.00 hours UT. There is some uncertainty, so it’s very worthwhile to observe either side of this.
In particular for European observers, the hours of darkness either side the peak hours, may well prove more fruitful! So try the previous Tuesday night, as well as the night of Wednesday 12th.
And there is also a potentially prominent Moon to contend with. It will not set below the horizon until the early hours of the morning.
Besserwissers! :)
SvaraRaderadå får jag väl oxå se det som ett stjärnfall!